tirsdag 20. november 2012

Hva klager vi på?

Jeg kan vedde på at hver og en av dere som leser dette innlegget har noe dere kan klage over. Hver dag tenkter vi over hvor feite vi er(spesielt vi jenter), hvor late vi er, hvor dårlige karakterer vi har, for lave lønninger, dårlige venner og hvor lite vi egentlig gjør i løpet av en dag.

Dette er ingenting sammenlignet med hva enkelte mennesker sliter med i løpet av livet sitt. Det finnes mennesker som har kreft, som sliter psykis, som har en funksjonhemning og andre sykdommer.
Hvis du titter innom bloggen til Marie får du innblikk i ei jente som sliter hver dag med å leve med diagnosen bipolar lidelse. Bare det å våkne om morgenen kan være utrolig tøft for henne.

Med bloggen til Kristina så kunne du følge henne, en 21 år gammel tobarnsmor i kampen mot kreften, som hun desverre tapte tidligere denne måneden.

Jeg får skikkelig dårlig samvittighet når jeg tenker over hva jeg har klaget over den siste måneden. Det er jo ingenting sammenlignet med hva andre mennesker sliter med i hverdagen.

Dette skal jeg tenke over neste gang jeg klager over kroppen min, at jeg ikke har så mye jobb som jeg ønsker og at jeg ikke har råd til å kjøpe alt jeg har lyst på. For jeg er faktisk frisk og rask, jeg har en fantastisk kjæreste, en familie som er glad i meg, jeg har en plass å bo og jeg slipper å uroe meg over morgendagen(mesteparten av tiden). Det er mer enn de fleste kan si.

Kjenner også at jeg syns det var vanskelig å skrive dette innlegget uten å tråkke noen på tærne.  Hvis du føler deg truffet, så var ikke det meningen. Prøver bare å få frem ett poeng.

(Bilde funnet på google.no)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar